OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Vyhněte se zimní depresi. Co pro to udělat?

Krátké dny a s nimi spojený nedostatek slunečního svitu způsobují únavu, nervozitu a depresi. Umělá náhrada světla v podobě klasické žárovky nepomůže ... 

Kromě jarní či podzimní ("přelaďovací") deprese máme i zimní. Způsobuje ji nedostatek přirozeného slunečního světla. Trpí jí asi 25 procent lidí (většinou ženy středního a vyššího věku). 

Zjistilo se, že díky krátkým zimním dnům krátkodobému aktívnímu pohybu na přirozeném denním světle se biologické hodiny citlivějšího organizmu jednoduše "pokazí". A nervozita, únava či životní znechucenost následně ovládne celého člověka. 

Výzkumy také dokázaly, že umělé světlo při "zimní rozladěnosti" organismu nepomůže; naopak, přispívá k ještě větší dezorientaci lidského těla, protože výrazně ukrajuje ze spánku před půlnocí - už dávno se totiž přišlo na to, že lidé, kteří chodí spát několik hodin před půlnocí a ráno vstávají s vycházejícím sluncem, jsou v mnohem lepší kondici než ti , kteří zvolili výrazně posunutý či dokonce opačný rytmus spánku a bdění. 

Nejoptimálnější by pro lidský organismus bylo, kdyby se lidé naučili žít bez večerního svícení, ráno se lidé budili s vycházejícím sluncem. K takovému probouzení bez stresu by měl přispět tzv. světelný budík, který začíná cca hodinu a půl před probuzením zalévat prostor stupňujícími se dávkami světla. Teprve po hranici slunečního letního dne. Organismus se uvedeným způsobem plynule přenáší do dne, bez stresujícího pípání budíku nebo vyhrávání nastaveného rádia. Stává se hned od rána optimálně"vyladěným".

 

Jak bojovat proti zimní depresi? 

  • - Používejte halogenové žárovky, jejichž světlo se nejvíce podobá přirozenému slunečnímu světlu.
  • - Co nejčastěji si jděte lehnout před 22-hou hodinou.
  • - Obklopte se teplými pastelovými barvami, odstraňte ze svého okolí předměty sytých, kontrastních barev.
  • - Zbavte se agresivních textilních vzorů, červeného, pomerančového, černého ložního povlečení.

Dřív, než se rozhodnete sáhnout po povzbuzujících prostředcích, poraďte se s lékařem (specialistou) o fytoterapii.

Deprese

Přidat komentář

Zvýrazněné položky jsou povinné.


Pracovní doba

Po-Pá     8:00    18:00

Pouze na objednávku

Orientační prac.doba

Vždycky se domluvíme 

Telefonujte kdykoliv

Po domluvě víkendy i svátky

Mimo prac.dobu dle domluvy

 

 

 

Články, návody, tipy

20.7.2017
Co se splihlými vlasy?

I reklama může být užitečná

17.7.2017
Kofein pomůže vlasům

Kafe pijeme, ale že je kofein užitečný vlasům, víte?

7.7.2017
Dusy Heat Control

Když už žehličku na vlasy, pak nejdříve vlasy ošetřit

archív

Oblíbené odkazy

optimalizace PageRank.cz

Portál Tišnov - informační portál města

tisnov.info

Seo servis

kadeřnictví Tišnov, Kubicová Markéta, Lukáš Kubica, masáže Tišnov, manikúra, pedikúra, nehtová modeláž Tišnov, studio free, free studio, free-studio, studio-free, Blanka Pavlínová, Radka Váňová, kosmetika Tišno, kadeřnictví Albert,, kadeřnictví Kleopatra, kadeřnictví brněnská